איטום גגות ביריעות ביטומניות


הגשמים האחרונים, במיוחד אלה שבאים כמה ימים ברציפות השאירו תזכורת חיה ובועטת למצב הגג במבנה הבית שלי. האיטום גגות שם נעשה לפני כמה שנים ומאז לא הייתה בדיקה מקצועית למצב איטום הגג. הדליפות לא היו רציניות והרטיבות התייבשה מהר מאוד מרגע שהיא הופיעה ולמעשה ברגע שנהיה חם לא ראו נזקים משמעותיים לתקרה ולקיר. כך המצב נמשך משנה לשנה שבאה אחריה. אבל מסתבר שחלחול מים דרך הגג לתוך המבנה בכל מקרה משאיר אחריו נזקים. אי אפשר שלא להיפגע מנזילות.

עליתי לראות מצב איטום הגג והבנתי שבאמת לא טוב וצריך לבצע איטום גגות חדש ומן הסתם להביא איש מקצוע ולא בכוחות עצמי. אין לי את הידע או הניסיון לעשות עבודת איטום גגות כזאת שתהיה אפקטיביות ובלי פגמים.
אני כן ידעתי שקיימים חומרים שונים לאיטום גגות ולכל אחד מהם יש יתרונות וחסרונות מבחינת המחיר והעמידות לטווח ארוך. בסופו של דבר היה לי חשוב להשיג איטום גגות טוב שיחזיק מעמד הרבה זמן ושאני לא אצטרך להתעסק עם הנושא הזה בתדירות גבוהה מדי. התחלתי לחפש חומר באינטרנט ולדבר עם כמה קבלני איטום שבחרתי. הבנתי שאם אני מוכן לשלם עלות לא מהזולות אני אוכל לקבל פתרון של איטום גגות אפקטיבי ועמיד לטווח ארוך כמו שרציתי.

שיטת איטום גגות ביריעות ביטומניות נבחרה בתור הכי משתלמת. המאפיינים הבולטים של איטום גגות ביריעות ביטומניות הוא שהן מאוד עמידות גם לתנאי מזג אוויר קשים כמו חום וקור ולפגיעות מכאניות של חפצים כמו דודים ולוחות סולאריים, סולמות, הליכה של בני אדם וכדומה. הן באות בצבע לבן - אפור בהיר ולכן גם לא קולטות חום מהשמש בקיץ ולא מחממות את מבנה המגורים מבפנים. ההתקנה שלהן מאוד פשוט ולא משאירה אחריה הרבה שאריות חומרי עבודה ולכלכוך כמו למשל באיטום בזפת. המחיר אומנם גבוהה יותר משאר חומרי האיטום אבל איטום גגות ביריעות ביטומניות מחזיק מעמד לתקופה של כ 10 שנים ולכן העלות היא למעשה השקעה לטווח ארוך שנותנת לי ראש שקט ויובש בגג גם בגשמים הכי חזקים.

בשביל לבחור קבלן לאיטום גגות ביריעות ביטומניות נכנסתי לאינטרנט וחיפשתי המלצות, עבודות קודמות, לדוגמה, ניסיון ותעודות כמו אוטם מורשה של משרד התמ"ת. כל אלה עזרו לי להחליט איזה חברת איטום לשכור לביצוע איטום הגג שלי ביריעות ביטומניות.

החברה שעבדה אצלי הייתה חברת גבהים שמבצעת איטום גגות ביריעות ביטומניות כבר הרבה שנים שעושה זאת במקצועיות ולפי התקן.