איטום גגות


איטום גגות. נושא שמטריד לא מעט אנשים ודיירים בבניינים שכבר ראו יותר מחורף אחד בבית שלהם. זהו עניין שמודעים אליו אבל לא מייחסים לו חשיבות ותשומת לב עד שמתחילים לסבול מתופעות של רטיבות, נזילות, עובש או אפילו הרגשת חום רבה מדי בתוך הבית בתקופת הקיץ.

כתם קטן בתקרה או בקיר לא תמיד גורם לפעולה מיידית, אבל חשוב לדעת שאם זה קרה פעם אחת רוב סיכויים שזה הולך לחזור שוב פעם ובלי טיפול יהפוך לרטיבות ועובש. לדוגמה בבניין שלנו היו כמה נזילות אחדות קטנות רק בגשמים קשים והגישה של רוב הדיירים הייתה שהחורף קצר ועוד מעט נגמר וחום הקיץ כבר ייבש את הכל.

אחרי בירור עם בעל מקצוע הבננו שהאיטום גגות אצלנו בהחלט לא טוב ואם נכנסו מים אז גם הבידוד מקרני השמש או החום הקיצי לא יחזיק מעמד ואכן בעונה החמה בדירה העליונה היה מאוד חם והמזגן דלק המון במהלך היום. עבר זמן והגיע עוד חורף. כתמי הרטיבות חזרו על עצמם והתחילה להופיע התחלה של עובש בתקרות ובקירות של הקומות הגבוהות. הפעם לאחר ישיבת דיירים נוספת הוחלט להזמין בעל מקצוע ל"בדיקת שטח" וייעוץ ראשוני. המסקנה המתבקשת הייתה הזמנה של ביצוע איטום גגות חדש. האיטום הקודם היה של זפת אשר בוצע לפני כמה שנים טובות, והנטייה הטבעית הייתה לבחור בשיטת איטום זולה שעושה את העבודה כמו קודם.

החלטתי לקרוא קצת חומרים באינטרנט וראיתי שיש היום עוד הרבה חומרי איטום שונים ושלכל אחד מהם יתרונות וחסרונות שונים. זפת היא הישנה והמוכרת לנו אבל לא הכי עמידה לאורך זמן, כמו שבאמת קרה בגג הבניין שלנו. היא פגיעה לנזקי מזג האויר ולשינויי טמפרטורה של חום - קור, מה שמוביל לסדקים ולפגיעה באיטום. היא אכן מאפשרת לאטום את השטח מבלי להתחיל לפרק ולהסיר את כל הדודים וחלקי המזגנים הגדולים, וזאת כנראה הייתה הסיבה לאיטום הקודם שבוצע בזפת.

לא רצינו להוציא עכשיו סכומים גדולים על איטום גגות חדש אבל גם לא רצינו להתעסק עם העניין הזה או יותר גרוע לסבול ממנו לעתים קרובות. עובדה שאת הטיפול הנוכחי כבר דחינו חורף אחד. אנחנו גרים בבניין ישן ורטיבות יכולה לסכן את שלמות המבנה של הבניין. אחרי בירורים וישיבות דיירים נוספות בחרנו באיטום גגות ביריעות ביטומניות. הקבלן הבטיח עמידות ואחריות על העבודה לתקופה של עשר שנים. כמו כן בניגוד לזפת שקלטה הרבה חום בגלל צבעה השחור והיה צריך לצבוע בנוסף בצבע לבן, יריעות ביטומניות באות מוכנות עם משטח אפור לבן שלא סופג חום מהשמש ומחמם את פנים הגג.
המחיר היה יותר יקר משל זפת אבל גם סיפק תמורה ליותר זמן ועם דיירים כמו שלנו שקט מתחזוקת הגג היה בדיוק מה שחיפשנו.

הבחירה הייתה בחברת גבהים איטום גגות במרכז וצורי הבעלים היה מקצועי ובאמת אדיב.
איטום גגות במרכז
איטום גגות במרכז